Wie veel reist kan veel verhalen - Reisverslag uit Melide, Spanje van Peter Smits - WaarBenJij.nu Wie veel reist kan veel verhalen - Reisverslag uit Melide, Spanje van Peter Smits - WaarBenJij.nu

Wie veel reist kan veel verhalen

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 September 2019 | Spanje, Melide

Hetis laat voor mijn doen

De dag was weer prachtig. Vanochtend om 7 op en om 8 op weg.
Prachtige vergezichten, waarbij de ratelende beekjes verdwenen zijn. De landbouw wordt grootschaliger (en de koeien woorden dus veelal per tractor vervoerd, hetgeen betekent dat de straten schoner zijn.

Lopende de dag bedenk ik dat er allerlei curven zijn te tekenen oer zo’n dag. Tijd en snelheid in relatie tot elkaar. Tijd en genoegen. Effect van de diverse variabelen zoals vermoeidheid van de vorige dag, dorst, hellingshoek, dalingshoek, gezelschap nachtrust. Ik wil er maar een kort behandelen, het genoegen in relatie tit de inspanning. Bij de start gatbt allemaal wat houterig, n is de inspanning best groot, het kraakt enpiept allemaal wat, aar binnen een half uur is dat verdwenen.dan komt “ het grote genieten” want dan voelt het alsof ik ij een comfortabele zetel door het landschap wordt gedragen, en vrij en onbevangen van me af kan kijken en kan genieten vanwat ik zie en wie ik ontmoet. Het kost nauwelijks inspanning en is een doorlopend plezier. En dan (ik z=schat z na 4,5 uur, begint de inspanning groter te worden en neemt langzamerhand het plezier wat af. Je zou kunnen zeggen dat die comfortabele leunstoel langzaam maar zeker wordt vervangen door een rolstoel, en dat na verloop van tijd ook nog begint te blijken dt de aandrijfstangen warm beginnen te worden, waardoor ik mijn handen bijna rand. In de uiterste positie blijkt dat er ook nog hondenpoep aan de banden zit, dus je moet ook nog uitkijken waar je pakt. Dat is echt het moment om een albergue te zoeken. Natuurlijk is deze beschrijving te verfijnen door inbreng van pauzes, interessante gesprekspartners e.d. Maar de essentie verandert niet.

De titel komt uit mijn ontmoeting van de caminogenoten. Een iets stel, hij verslaafd geweest, huiselijk geweld achter de rug, zij ook met een huiselijk geweld achtergrond. Hij “ af gekickt, en een opleiding gedaan. Samen getrouwd ng geen week geleden, en vanuit diep geloof op de camino. Zij schroomt niet voor welke persoonlijke vraag dan ook. Hij erg belezen en bedachtzaam.

Het tweede stel is gepensioneerde mensen uit zuid korea. We verkennen de verschillen. Ze noemen me succesvol omdat anne en ik al 6 kleinkinderen hebben, bij hebn komt de eerste in februari. Ze trekken mijn Chinese horoscoop.

Hoofdlijn
1955, jaar van het schip: altijd in beweging (herken ik)
Augustus, maand van de muis, je bent populair bij velen (herken ik niet)
3e het konijn, altijd wat nieuws uitprobreren, nooit tevreden altijd nieuwsgierig (herken ik)
Geboorteuur
Weet ik niet of 6 in de ochtend (rijk) zeker aan de orde
Of 18 uur (lang leven) zou toch ook niet gel zijn

Ik vertelde dat ik de indiaanse horoscoop ook een keer heb laten trekken, daar was ik de eekhoorn, altijd zaken aan het verzamelen, herken ik meteen. Mijn schuur ligt vol, en i ben me bewust dat als de kinderen dit huis een keer moeten ontruimen, een groot deel van mijn eekhoorngoed naar het stort gaat. Moets nog aan de eekhoorn denken toen ik vannde week een heel grote dennenappel niet kon laten liggen, en nu al dagen in mijnrugzak meezeul. Nou ja we zien wel misschien komt ie nog in nederland.

Lui ik koe naar bed, morgen nog 25 km naar santiago!

Slaap ze

  • 13 September 2019 - 22:47

    Jacco Evers :

    Welterusten en voor morgen nog een mooie wandeling. Geniet van Santiago de Compostella. Neem de tijd in santiago!
    Buen Camino

  • 14 September 2019 - 08:22

    Eric Groenen:

    Peter,
    Uiteindelijk toch nog Santiago gehaald

  • 14 September 2019 - 08:26

    Joep:

    Goede morgen Peter. Heb net het ontbijt op met een paar lekkere eitjes van de buurvrouw. Als ik je horoscoop bekijk hebben we wel enkele overeenkomsten. Als voorbeeld de overvolle schuur(Ben ik nu aan het opruimen) moet ook aan het nageslacht denken. Er zijn nog wel meer overeenkomsten maar dan word het verhaal te lang. Wens je nog een mooie tocht en doe de groeten van ons in Santiago de Compestela.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Melide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2019

Reflectie

21 September 2019

Wat valt me op?

20 September 2019

En dan “het DIPLOMA” ;-)

18 September 2019

Tot het uiterste puntje

17 September 2019

En dan sta ik in finisterra
Peter

Actief sinds 01 Sept. 2019
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2966

Voorgaande reizen:

01 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

02 September 2019 - 29 September 2019

Van Leon via Santiago naar Finisterre

Landen bezocht: