Reizen - Reisverslag uit León, Spanje van Peter Smits - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit León, Spanje van Peter Smits - WaarBenJij.nu

Reizen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 September 2019 | Spanje, León

Inmiddels 19 uur, en met de bus op weg naar Leon.

Een dag vol indrukken maar ooral verwondering. Altijd grappig als je ‘buiten je eigen gebaande paden stapt”. En ik heb eigenlijk maar een paar “eigen geitepaadjes” , maar misschien geldt dat voor veel van ons.

Als eerste heb ik de afgelopen weer een facebook account aangemaakt. Tot mijn stomme verbazing “poppen” er allerlei voorstellen voor vrienden op, mijn jongste dochter staat bovenaan, maar een bijna oneindige lijst. Wat weet meneer inetrnet nog niet van me?
Ik ga in het ader van de reis iets meer aan de slag met linked in, blijk ik twee accounts te hebben (hoe kom je eraan hoe kom je eraf?). Ook hier vele vrienden;-)

Schiphol is net een mierenhoop, wat een grote aantallen mensen worden daar “verwerkt”, voor een provinciaaltje als ik bijna niet te vatten.

In het vliegtuig een half uur wachten voordat we mogen vertrekken. Wat een gemopper, en gepruttel. Ik verwonder me, heeft er iemand haast hier? Nou als we aan komen wel, daar kan de gemiddelde wereldkampioene 100 m sprint nog wat van leren, en niet vanuit blokken, nee zo uit de “luie stoel”.

Fascinerend google maps brengt me inclusief aankomsttijden, metro nummers etc etc op de minuut precies op mijn plek

Hee.... hier lijkt de tijd toch wat trager te gaan (of gegaan te zijn), hier lezen ze nog boeken tijdens de reis!! Op bankjes, hangend tegen een postje, en zelfs lopend. Jaren geleden eens een kolom gelezen van iemand die in nederland niet meer kon genieten van het lezen van de titels van de reizende mens. Nou Kom naar Spanje

Nu we het over lezen hebben, ik heb “dicht bij het einde, terug naar het begin” van irvin yalom mee. Nou ik schreef al iets over mijn gedachte over lopen op een labyrinth... boeiend boek dat te denken geeft. Ik wordt heen en weer geslingerd tussen lezen en overdenken. Nou eerst maar lezen, en dan nog eens... en tja dentocht naar santiago was toch “ gevrijwaard van gedachten” vlgs vuijsje?

Ik ben wat vroeg op mijn vertrekplek van de bus naar leon, dus nog maar wat rond kuieren. Mooie stad, maar heet!!

Wat zijn die Spanjaarden expressief... in telefoongesprekken, in de winkel, in het verkeer. Maar alleen in het spaans, Engels beheersen ze nauwelijks.

Tot slot de busreis, begint zonnig, heuvelachtig, bewolkt, vlak en nu heel vlak en geen wolkje aan de lucht, geel droog land,

  • 02 September 2019 - 20:45

    Joze:

    Hoi Peter fijn dat je er al bent. Je reis is al begonnen. Het waarnemen en laten verrassen ook! Pak even wat rust en neem je tijd! We volgen je graag. Groetjes vanuit een nog steeds zonnig Duitsland! Tot morgen.

  • 02 September 2019 - 21:45

    Marjo:

    Juist ja, gevrijwaard van gedachten , maar dan moet je wel lopen ;-) Dus reis eerst masr eens lekker verder en als je dan een paar dagen gelopen hebt, kijk dan eens naar je bovenkamer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2019

Reflectie

21 September 2019

Wat valt me op?

20 September 2019

En dan “het DIPLOMA” ;-)

18 September 2019

Tot het uiterste puntje

17 September 2019

En dan sta ik in finisterra
Peter

Actief sinds 01 Sept. 2019
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 2996

Voorgaande reizen:

01 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

02 September 2019 - 29 September 2019

Van Leon via Santiago naar Finisterre

Landen bezocht: